ח"כ האוזר: "לא הסכמתי להיות חותמת גומי"

איתי גדסי No Comments on ח"כ האוזר: "לא הסכמתי להיות חותמת גומי"

ח"כ צבי האוזר חבר הוועדה למינוי שופטים כותב מדוע סירב להתייצב אמש בוועדה, "מתוך 61 מועמדים לשפיטה ביקשתי כחבר הוועדה למנות 3 שופטים ואפי לכך לא הסכימו". האוזר ציין כי התנהלותו הדורסנית של ניסנקורן הביאה "בכך לצערי הוא פגע פגיעה מהותית באמון הציבור בוועדה ובמערכת המשפט כולה"

ח"כ צבי האוזר צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר המחטף אמש בוועדה למינוי שופטים שהתכנסה ללא נציגי הממשלה והקואליציה, ומינתה בתוך 3.5 שעות 100 שופטים ורשמים מתוך 150 מועמדים, ח"כ צבי האוזר חבר הוועדה כותב כי "עם סיום הליך בחירת השופטים חשוב לי לספר לכם את האמת".

וכך כותב האוזר, "אתמול היה ערב עצוב שבסופו נבחרו שופטים בישראל בדרך לא ראויה. לצערי, הרוב בוועדה לבחירת שופטים החליט לשבור את הנוהג הקיים בוועדה, ולקבל החלטות בשיטה לפיה "הרוב לוקח את הכל".

לדברי האוזר, "לאורך שנים הועדה נהגה בזהירות והצליחה להביא לידי ביטוי את רצונות כל חבריה. היא מעולם לא הפעילה דורסנות מוחלטת כלפי המיעוט, עד אתמול".

"הועדה דנה בכ-150 מועמדים ואתמול בתוך 5 שעות בלבד מונו 61 שופטים. אני כחבר כנסת וחבר בוועדה, בקשתי למנות בסך הכל שלושה מועמדים. כן, רק שלושה מתוך 61. בקשתי סורבה. נתבקשתי להתייצב בועדה כחותמת גומי ולכך לא הסכמתי" כתב האוזר.

האוזר ביקר את ההתנהלות הדורסנית של ניסנקורן, "ראוי היה שערב בחירות, יו"ר הועדה ינקוט בזהירות המתחייבת וינסה להגיע להסכמות. אך הוא בחר שלא להגיע לפשרה ואפילו סרב לדחות בשבוע את הדיון במינויים שהיו שנויים במחלוקת כדי להגיע להסכמה. בכך לצערי הוא פגע פגיעה מהותית באמון הציבור בוועדה ובמערכת המשפט כולה".

עוד הוסיף, "יו"ר הועדה בחר לבחור שופטים ללא נוכחות נציגי הציבור, חברי הכנסת, ולהסתפק בהסכמת השופטים ונציגי לשכת עורכי הדין".

האוזר ציין כי במצב דומה בעבר, "כאשר השופטים ביקשו להחרים את הועדה בגלל חוסר הסכמות. אז שר המשפטים פרידמן בחר לשמור על אמון הציבור ודחה את הישיבה כדי להגיע לפשרה. כך צריך היה לעשות גם הפעם".

בסוף דבריו ציין האוזר כי "בלהט הבחירה, נפלו פגמים בישיבה לרבות בכללים שבהם מחויבת הועדה. אולי נרשם ניצחון פוליטי, אבל ההפסד הוא של הציבור כולו".

בתגובה לביקורת החריפה והקשה כנגד המחטף שנערך אמש בוועדה למינוי שופטים מצד הליכוד, מכחול לבן נמסר, "לאחר שנתיים שבהן לא מונו שופטות ושופטים חדשים במדינת ישראל למערכת המשפט שכה זקוקה לכך, כינס אמש שר המשפטים אבי ניסנקורן את הועדה".

עוד הוסיפו, "צר לנו שהיו חברי כנסת שבחרו שלא לממש את השפעתם ולהיעדר וכעת מתרעמים על החלטותיה. זאת על אף שחוות דעת משפטית אישרה את כינוס הועדה גם בהיעדר נוכחות של מספר חברי כנסת".

 



0 תגובות